ඉතිහාසය

1932 දී “සන්ට්‍රිබෝඩ්” යටතේ ආණ්ඩුකාරවරයාගේ පුරෝගාමිත්වයෙන් පාලනය වූ අනුරාධපුරය පළාත් පාලන පරිපාලන ව්‍යුහය ක්‍රමානුකූලව සංවර්ධනය කිරීමෙන් පසු මහ නගර සභාවක් බවට පත් විය.පළාත් සභාව විසුරුවා හැරීමෙන් පසු පිහිටුවන ලද විශේෂ කොමසාරිස්වරයාගේ පරිපාලනය හරහා පූජා නගරයේ පදිංචිකරුවන් නව නගරයට ඉවත් කර නව නගරය සංවර්ධනය කිරීමේ රජයේ අපේක්ෂාව ඉටු නොවූ හෙයින්, 1961 දී පූර්ණ අනුරාධපුර සංරක්ෂණ මණ්ඩලය පිහිටුවන ලදී.1975 දී සංරක්ෂණ මණ්ඩලය විසුරුවා හැර විශේෂ කොමසාරිස්වරයාගේ පාලනයට නතු විය. වසර 37ක විවිධ නිලතලවලින් පසු 1983දී අනුරාධපුර මහ නගර සභාව මහජන නියෝජිතයන් 11 දෙනෙකුගෙන් සමන්විත විය.

2002 දී නගර සභා පාලනයෙන් පසු අනුරාධපුර නගර සභාව මහ නගර සභාවක් බවට පත් කරන ලදී. මේ වන විට මහජන නියෝජිතයින් 29 දෙනෙකුගෙන් සමන්විත අනුරාධපුර මහ නගර සභාව ප්‍රජාවගේ සුබසාධනය වෙනුවෙන් කටයුතු කරයි.

නාගරික කොමසාරිස්

දකුණු ආසියාවේ ප්‍රථම සැලසුම්ගත නගරය ලෙස සැලකෙන අනුරාධපුරය භෞතික, පාරිසරික සහ පුරාවිද්‍යාත්මක සාධක රැසකින් පොහොසත් උරුමයක් ඇත. දෙස් විදෙස් සංචාරකයින් විශාල ප්‍රමාණයක් ඇදී එන අනුරාධපුරය ලෝක උරුම නගරයක් ලෙස ප්‍රසිද්ධය. අනුරාධපුර මහ නගර සභා බල ප්‍රදේශය වර්ග කි.මී.36.32ක් පමණ වේ. සහ ටූලානා/කොට්ඨාශ 22 ක් අඩංගු වේ.. මුළු ජනගහනය 59287 කි.

අනුරාධපුරය උතුරු මැද පළාතේ ප්‍රධාන පරිපාලන මධ්‍යස්ථානය වන අතර නගරයේ පළාත් පාලන ආයතනය ලෙස අනුරාධපුර මහ නගර සභාව මහ නගර සභා ආඥාපනත 252 යටතේ පරිපාලනයේ ප්‍රධාන අධිකාරිය වේ. “ආඩම්බර නගරයක තෘප්තිමත් ප්‍රජාවක්” වීමේ දැක්ම ඇති විදේශීය සංචාරකයින්. යටිතල පහසුකම් සංවර්ධනය, සෞඛ්‍ය හා ඝණ අපද්‍රව්‍ය කළමනාකරණය, මාතෘ හා ළමා ආරක්ෂාව ඇතුළු සේවාවන් සපයමින් නාගරික ජනතාවගේ ජීවන තත්ත්වය ඉහළ නැංවීම සඳහා නගර සභාව විවිධ ව්‍යාපෘති ක්‍රියාත්මක කරයි. තක්සේරු සහ වෙළඳ ආදායම් ක්‍රියාත්මක කිරීම සහ නව ආදායම් උත්පාදන ව්‍යාපෘති ක්‍රියාත්මක කිරීම තුළින් නාගරික අරමුදලට ආදායම් උපයා ගැනීමේ නෛතික බලය සහ වගකීම නගර සභාව සතු වේ.

මහනගර සභාව උපතේ සිට මරණය දක්වා නොයෙක් ආකාරයෙන් මහජනතාවට දායක වන අතර මහජනතාවට වඩාත්ම සංවෘත හා අත්‍යවශ්‍ය සේවා සපයන්නා ලෙස හඳුනාගත හැකිය. ප්‍රවේශ මාර්ග සහ අතුරු මාර්ග සංවර්ධනය, වීදි ලාම්පු සවි කිරීම, ඝන අපද්‍රව්‍ය කළමනාකරණය, පුස්තකාල, සුසාන භූමි, උද්‍යාන අලංකරණය, පොදු වැසිකිලි ඉදිකිරීම සහ නඩත්තු කිරීම සඳහා සේවා සැපයීම සඳහා අප සභාව සිය ආදායමෙන් වැඩි කොටසක් වැය කරයි.

ප්‍රධාන වශයෙන් නාගරික සීමාවන් තුළ වෙසෙන නගරවාසීන්ගේ සහ නාගරික පාරිභෝගිකයන්ගේ ප්‍රයෝජනය සඳහා මහජන හිතකාමී, පරිසර හිතකාමී සහ නීත්‍යානුකූල පැවැත්මක් සහිත යෝජනා මාලාවක් පිහිටුවීම, පරිපාලනය සහ ප්‍රශස්ත කිරීම සඳහා මහනගර සභා සතු සියලු සම්පත් ප්‍රයෝජනයට ගැනීමේ හැකියාව ප්‍රාර්ථනා කරමි. නගරය භාවිතා කරන්න.

ඩබ්ලිව්.එම්. රුවන් විජේසිංහ,
නාගරික කොමසාරිස්,
මහා නගර සභාව,
අනුරාධපුර.

පුරවැසි සේවාලාභී ප්‍රඥප්තිය

දැක්ම

“අභිමානවත් පුරවරයක තෘප්තිමත් ප්‍රජාවක්”

මෙහෙයුම

“අනුරාධපුර මහනගර සභාවේ මෙහෙවර වන්නේ ප්‍රධාන වශයෙන් නාගරික සීමාවන් තුළ සහ නාගරිකව ජීවත් වන නගරවාසීන්ගේ ප්‍රයෝජනය සඳහා මහජන හිතකාමී, පරිසර හිතකාමී සහ නීත්‍යානුකූල පැවැත්මක් සහිත යෝජනා මාලාවක් පිහිටුවීම, පරිපාලනය සහ ප්‍රශස්ත කිරීම සඳහා මහනගර සභා සතු සියලු සම්පත් උපයෝගී කර ගැනීමයි. නගරය භාවිත කිරීමට පැමිණෙන පාරිභෝගිකයන්.”

ජනවිකාසය

ජනගහනය

50,595 (2012)

පරිපාලන ප්‍රදේශය

7,179 km²

ඝනත්වය

16.9 persons / ha

පුරවැසි සේවාලාභී ප්‍රඥප්තිය

බොහෝ ආයතනවල, සේවා සැපයීමේ ගුණාත්මකභාවය වැඩිදියුණු කිරීම අභියෝගයකි. සේවා සැපයීමේ ක්ෂේත්‍රය තුළ සේවා සපයන්නන්ගේ හැසිරීම පාලනය කරන ක්‍රියා පටිපාටි සහ අපේක්ෂාවන් පිළිබඳව ඔවුන් නොදන්නා නිසා පුරවැසියන්ට බොහෝ විට රජයේ සහ අනෙකුත් සේවා සපයන්නන් වගවීම දුෂ්කර වේ.

පුරවැසි ප්‍රඥප්ති (CCs) යනු සේවා සැපයීමේ ක්ෂේත්‍රයේ අපේක්ෂාවන් සහ ප්‍රමිතීන් පැහැදිලිව සංග්‍රහ කරන පුරවැසියන් සහ සේවා සැපයුම් සපයන්නන් අතර පොදු ගිවිසුම් වේ.

නාගරික සංවර්ධන දෙපාර්තමේන්තුව

නාගරික මුදල් දෙපාර්තමේන්තුව

සැළසුම් අංශය

නාගරික පරිපාලන දෙපාර්තමේන්තුව

මහජන පුස්තකාලය

නාගරික සෞඛ්‍ය දෙපාර්තමේන්තුව

පුරවැසි සේවාලාභී ප්‍රඥප්තිය (Tamil)